2019-12-14 06:00:00 FB Jan Chrząszcz, Silesia24 2133
100-120 km/h zamiast 60 km/h – pociągi szybciej pokonają trasę z Żywca do Węgierskiej Górki. Zakończyła się inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., której efektem są nowe tory, sieć trakcyjna, a dla podróżnych wygodne perony
100-120 km/h zamiast 60 km/h – pociągi szybciej pokonają trasę z Żywca do Węgierskiej Górki. Zakończyła się inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., której efektem są nowe tory, sieć trakcyjna, a dla podróżnych wygodne perony. Kierowcy i piesi muszą zachować szczególną ostrożność przy przekraczaniu przejazdów kolejowo-drogowych.
Od 15 grudnia, czyli od nowego rozkładu jazdy, pociągi pojadą szybciej na odcinku Żywiec – Węgierska Górka na linii z Katowic do Zwardonia. Prędkość składów pasażerskich wyniesie 100-120 km/h, a towarowych 80 km/h (wcześniej było 50-60 km/h).
Pociągi jadą sprawniej, dzięki wymianie około 8 km torów i sieci trakcyjnej. Na przystankach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina podróżni wygodniej wsiadają do pociągów. Perony zostały podwyższone, wyposażone w wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Są dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prace objęły też 7 mostów, m.in. nad rzeką Leśnianką i Sołą (dług. 63 m) oraz 14 innych obiektów inżynieryjnych. Większy poziom bezpieczeństwa na linii pomiędzy Żywcem a Węgierską Górką zapewnił montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl