Kolejny miesiąc oznacza kolejne postępy na budowie Obejścia Węgierskiej Górki
Postęp prac na budowie Obejścia Węgierskiej Górki jest cały czas widoczny, choć niestety w ostatnim czasie inwestor poinformował, iż w deklarowanym terminie końca 2025 roku cała droga nie zostanie oddana do użytku, a jedynie uzyska przejezdność... W niniejszym odcinku znajduje się także aktualizacja prac tunelowych.
R E K L A M A
•Na Węźle Przybędza jak wspomniałem ostatnio zniknął ruch wahadłowy i obecnie przejazd tego fragmentu nie wiąże się z długim postojem w korku. Ponadto zakończyły się prace na łącznicy WG-Żywiec, pojawił się nowy asfalt i barierki. Początkiem października na wiadukcie znajdującym się na terenie węzła pojawiła się nowa warstwa asfaltu.
•Pozytywne informacje płyną z estakady EST-1, tam 1 października pojawiła się druga (ścieralna) warstwa nawierzchni i cała estakada technicznie jest gotowa do użytku. Pod estakadą kończone są prace porządkowe. Warto w tym miejscu podkreślić, że wbrew temu co wielu "ekspertów" uważa, nie jest planowany montaż dodatkowych ekranów dźwiękochłonnych, które mogłyby utrudnić podziwianie niewątpliwie pięknych górskich widoków.
•W tunelach TD-1.1 oraz TD-1.2 odbywają się prace związane z montażem wyposażenia tuneli. Wszystkie prace budowlane zostały zakończone, w tunelach znajduje się już gotowa nawierzchnia betonowa, po której docelowo będzie odbywał się ruch pojazdów w tunelach.
R E K L A M A
•Na odcinku ok.20 metrów, ok. 200 metrów przed estakadami EST-4 rozebrany został fragment zabezpieczenia gabionowego zbocza i trwają prace naprawcze.
•W tunelu TD-2.1 na ukończeniu jest układanie kap oraz planowane było rozpoczęcie układania podbudów pod nawierzchnię betonową. W sąsiedniej nawie TD-2.2 trwają cały czas prace budowlane, budowlańcom pozostało do wykonania jeszcze kilkanaście segmentów obudowy zasadniczej w sklepieniu górnym. Prace w sklepieniu dolnym zostały zakończone.
•Pod mostami MD-3 trwają prace porządkowe dotyczące regulacji cieku wodnego znajdującego się w tej lokalizacji.
•W dolnej części Węzła Milówka, w rejonie budowanego ronda ruch został przeniesiony na tymczasowy bypass, oczywiście w dalszym ciągu jest sterowany sygnalizacją świetlną.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl