2025-06-17 06:41:33 mat. prasowe 8490
Na odcinku Wilkowice Bystra – Żywiec dla pociągów pasażerskich prędkość maksymalna wzrośnie z obecnych 60-70 km/h do 140 km/h. Wzrośnie również prędkość na odcinku Węgierska Górka – Zwardoń do nawet 100 km/h
Na linii kolejowej nr 139 na odcinku Żywiec – Zwardoń, gdzie roboty utrzymaniowe rozpoczęły się 9 czerwca i potrwają do 20 czerwca 2025 r., prowadzona jest intensywna wymiana nawierzchni kolejowej na długości ponad 35 km. Prace obejmują całkowity demontaż starych szyn i podkładów, które zostaną zastąpione nowymi. Klasyczne złącza szynowe są sukcesywnie zastępowane złączami zgrzewanymi i spawanymi, co pozwoli ograniczyć poziom hałasu i wibracji, a tym samym zmniejszyć oddziaływanie linii na otoczenie. Po zakończeniu wymiany toru, na szlak wjedzie oczyszczarka tłucznia, wykonane zostaną złącza zgrzewane szyn, a tor zostanie odpowiednio wyregulowany i ustabilizowany.
R E K L A M A
Efektem tych działań będzie znaczna poprawa parametrów eksploatacyjnych trasy. Na odcinku Wilkowice Bystra – Żywiec dla pociągów pasażerskich prędkość maksymalna wzrośnie z obecnych 60-70 km/h do 140 km/h, z lokalnymi ograniczeniami do 110 km/h wynikającymi z uwarunkowań geometrycznych. Natomiast na odcinku Węgierska Górka – Zwardoń, z wyłączeniem modernizowanej wcześniej stacji Zwardoń, prędkość zwiększy się z 50 km/h do 70-80 km/h, z krótkimi fragmentami, na których pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 90-100 km/h. Osiągnięcie tych parametrów wymaga również wdrożenia dodatkowych prac w zakresie przebudowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym, które realizowane będą w ramach odrębnego zadania. Zakładane prędkości będą zatem wdrażane stopniowo, w miarę postępu prac i odbiorów technicznych.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl