2023-02-14 12:19:13 Art Partnera 1106
Szkolenia marketingowe to przydatne narzędzie zarówno dla osób stawiających pierwsze kroki we własnym biznesie, jak i dla działu zajmującego się promocją w większym przedsiębiorstwie. Ich głównym celem jest zidentyfikowanie i eliminacja słabych punktów w strategii marketingowej, lub też przygotowanie jej od zera, jeśli dotychczas działania podejmowane były bez sprecyzowanego planu. Szkolenia pod okiem doświadczonego specjalisty to doskonały wybór szczególnie dla tych firm, które nastawione są na rozwój w B2B. W końcu to właśnie klient biznesowy należy najbardziej wymagających, więc bez solidnego przygotowania trudno sprostać jego oczekiwaniom.
Każda branża posiada specyficzne uwarunkowania, dlatego skuteczne generowanie leadów wymaga elastycznego podejścia. Niemożliwe jest stworzenie jednej strategii, która sprawdzi się w każdym przypadku - szkolenia mają więc na celu identyfikację konwertujących źródeł ruchu. Nawet najlepiej przygotowany Landing Page nie spełni swojego zadania, jeśli zabraknie dobrze przemyślanego lejka marketingowego, ściągającego potencjalnych klientów. Cykl warsztatów musi uwzględniać następujące po sobie kroki, dlatego szkolenia marketingowe podzielone są zwykle na moduły - od tworzenia contentu, przez zwiększanie ruchu, aż po przekonujące wezwanie do działania skutkujące pozyskaniem leada.
Jednym z największych wyzwań stojących przed każdym działem marketingu jest dotarcie do dużych klientów biznesowych. Trudno przyciągać ich uwagę bez dobrze zaplanowanych działań, dlatego rozsądnym kierunkiem mogą być szkolenia dotyczące tworzenia contentu. Rozwój treści edukacyjnych związanych z promowaną marką to doskonały sposób na generowanie jakościowych leadów. W internecie znaleźć można mnóstwo serwisów pozwalających na udostępnianie różnego rodzaju porad i wskazówek - zaczynając od kanałów na YouTube, poprzez podcasty i webinary, aż po klasycznego bloga.
Szkolenia marketingowe wspomagają rozwój w B2B poprzez precyzyjne zarysowanie celów w zakresie tworzenia contentu. Warto pamiętać, że treści zdobywają nowych klientów tylko wtedy, gdy są dobrze dopasowane do konkretnych etapów procesu zakupowego. Najważniejszym elementem jest tu przygotowanie wytycznych odnośnie preferowanych kanałów i częstotliwości publikacji na każdym z nich. Przygotowanie materiałów będących odpowiedzią na potrzeby konkretnej buyer person daje dużo lepsze efekty, niż udostępnianie w social mediach powielających się treści, z których potencjalny klient nie dowiaduje się niczego nowego.
Istotną częścią szkolenia powinien być także rozwój dedykowanych narzędzi - systemy do marketing automation pozwalają pielęgnować relację z potencjalnymi kupującymi przy niskim nakładzie pracy, a wtyczki monitorujące optymalizację strony ułatwiają tworzenie jakościowych treści. Zwieńczeniem działań promocyjnych musi być oczywiście skuteczne wezwanie do działania - profesjonalne szkolenia oferują zazwyczaj gotowe zestawy przykładowych CTA, które wystarczy dostosować do konkretnej sytuacji.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl