Ziemia Żywiecka 2024-04-20

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Przed Black Friday

2019-11-27 09:00:00 Biuro prasowe UOKiK 1658


Warto wiedzieć, do czego zobowiązani są sprzedawcy, a tym samym, jakie mamy prawa.

Zakupy stacjonarne:

Czy mogę reklamować towar?
Tak, jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy. Chyba, że towar został przeceniony ze względu na wadę i jest to wyraźnie powiedziane – takiej wady reklamować nie możesz.

Czego mogę żądać przy reklamacji?
Możesz żądać naprawy, wymiany towaru lub obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeżeli wada jest istotna, możesz żądać nawet odstąpienia od umowy. Aby zgłosić reklamację najlepiej posiadać dowód zakupu.

Czy mogę zwrócić produkt?
Możliwość zwrotu zależy od dobrej woli sprzedawcy i to on określa warunki. Warto spytać o to przed zakupem.

A jeśli przy kasie cena okaże się wyższa, niż na wywieszce albo metce?
Masz prawo kupić towar w korzystniejszej dla Ciebie cenie.

Zakupy przez internet:

Czy muszę sprawdzić przesyłkę przy kurierze?
Jeżeli widzisz, że opakowanie jest uszkodzone, to otwórz je przy kurierze i w razie potrzeby spisz z nim protokół. Jeżeli nie chcesz lub nie możesz sprawdzić paczki w obecności kuriera, to otwierając ją, zrób zdjęcia i nagraj film.

Towar został uszkodzony w czasie przesyłki, kto ponosi za to odpowiedzialność?
Jeżeli kurier został wybrany przez sprzedawcę, odpowiedzialność ponosi sklep internetowy.

W jakim terminie powinienem otrzymać zakupiony produkt?
W ciągu 30 dni od daty zamówienia, termin obowiązuje we wszystkich krajach UE. Jeżeli się wydłuża możesz odstąpić od umowy.

Czy mogę zwrócić przeceniony produkt?
Masz na to 14 dni, towar nie powinien jednak nosić śladów użytkowania. Istnieją wyjątki od tej reguły np. towary wyprodukowane na specjalne zamówienie (biżuteria z grawerem dla Mamy Zosi), odpieczętowane płyty lub gry.

Jak najbezpieczniej zapłacić?
Płatność kartą kredytową jest najbezpieczniejszą formę zapłaty w innym kraju Unii Europejskiej. W sytuacji, gdy sprzedawca zawodzi (np. nie dostarcza towaru w ciągu 30 dni), możesz zgłosić się do banku o wszczęcie procedury charge back.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Maturzyści z diecezji na Jasnej Górze
    2024-04-20

    Maturzyści z diecezji na Jasnej Górze

    Z prośbą o bezpieczną przyszłość, opiekę Matki Bożej nad Polską i o pokój na świecie modli...

    Plany stają się rzeczywistością. Kolej nabiera tempa
    2024-04-19

    Plany stają się rzeczywistością. Kolej nabiera tempa

    Po modernizacji linii pociągi będą kursować regularnie codziennie w kierunkach Krakowa, Ka...

    Izabela Boczarska nowym szefem żywieckiej policji
    2024-04-19

    Izabela Boczarska nowym szefem żywieckiej policji

    Dzisiaj, kadra kierownicza oraz pracownicy cywilni żywieckiej komendy policji, uczestniczy...

      Popularne Artykuły


      Poszukiwani kandydaci na rodziców zastępczych
      2024-04-18

      Poszukiwani kandydaci na rodziców zastępczych

      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żywcu poszukuje kandydatów na rodziny zastępcze dla dz...

      Sylwester w Milówce. Będzie się działo!
      2024-04-19

      Sylwester w Milówce. Będzie się działo!

      Robert Piętka, Wójt Gminy Milówka: Sylwester w Milówce. Będzie się działo!

      Powiat Żywiecki. Synoptycy wydali ostrzeżenie
      2024-04-16

      Powiat Żywiecki. Synoptycy wydali ostrzeżenie

      Ostrzeżenie IMGW dla Powiatu Żywieckiego

      Żywiec Super-Nowa

      ul. Młyńska 69, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : zywiec@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO