Ziemia Żywiecka 2022-05-25

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Przed Black Friday

2019-11-27 09:00:00 Biuro prasowe UOKiK 1060


Warto wiedzieć, do czego zobowiązani są sprzedawcy, a tym samym, jakie mamy prawa.

Zakupy stacjonarne:

Czy mogę reklamować towar?
Tak, jeżeli produkt ma wadę, zwróć się do sprzedawcy w ciągu 2 lat od dnia wydania rzeczy. Chyba, że towar został przeceniony ze względu na wadę i jest to wyraźnie powiedziane – takiej wady reklamować nie możesz.

Czego mogę żądać przy reklamacji?
Możesz żądać naprawy, wymiany towaru lub obniżenia ceny. Przedsiębiorca musi rozpatrzyć taką reklamację w ciągu 14 dni – jeśli nie dotrzyma terminu, przyjmuje się, że ją uznał. Jeżeli wada jest istotna, możesz żądać nawet odstąpienia od umowy. Aby zgłosić reklamację najlepiej posiadać dowód zakupu.

Czy mogę zwrócić produkt?
Możliwość zwrotu zależy od dobrej woli sprzedawcy i to on określa warunki. Warto spytać o to przed zakupem.

A jeśli przy kasie cena okaże się wyższa, niż na wywieszce albo metce?
Masz prawo kupić towar w korzystniejszej dla Ciebie cenie.

Zakupy przez internet:

Czy muszę sprawdzić przesyłkę przy kurierze?
Jeżeli widzisz, że opakowanie jest uszkodzone, to otwórz je przy kurierze i w razie potrzeby spisz z nim protokół. Jeżeli nie chcesz lub nie możesz sprawdzić paczki w obecności kuriera, to otwierając ją, zrób zdjęcia i nagraj film.

Towar został uszkodzony w czasie przesyłki, kto ponosi za to odpowiedzialność?
Jeżeli kurier został wybrany przez sprzedawcę, odpowiedzialność ponosi sklep internetowy.

W jakim terminie powinienem otrzymać zakupiony produkt?
W ciągu 30 dni od daty zamówienia, termin obowiązuje we wszystkich krajach UE. Jeżeli się wydłuża możesz odstąpić od umowy.

Czy mogę zwrócić przeceniony produkt?
Masz na to 14 dni, towar nie powinien jednak nosić śladów użytkowania. Istnieją wyjątki od tej reguły np. towary wyprodukowane na specjalne zamówienie (biżuteria z grawerem dla Mamy Zosi), odpieczętowane płyty lub gry.

Jak najbezpieczniej zapłacić?
Płatność kartą kredytową jest najbezpieczniejszą formę zapłaty w innym kraju Unii Europejskiej. W sytuacji, gdy sprzedawca zawodzi (np. nie dostarcza towaru w ciągu 30 dni), możesz zgłosić się do banku o wszczęcie procedury charge back.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Zakończono przebudowę odcinka drogi powiatowej w Łodygowicach
    2022-05-25

    Zakończono przebudowę odcinka drogi powiatowej w Łodygowicach

    W ramach inwestycji wykonano nową nawierzchnię asfaltową wraz z lokalnymi poszerzeniami dr...

    Za kierownicą pomimo dożywotniego zakazu kierowania
    2022-05-25

    Za kierownicą pomimo dożywotniego zakazu kierowania

    W czasie kontroli okazało się, że mężczyzna ma dożywotni zakaz kierowania pojazdami mechan...

    Wyjątkowa uroczystość z wyjątkową oprawą
    2022-05-24

    Wyjątkowa uroczystość z wyjątkową oprawą

    Wyjątkową oprawę miał ślub żywieckiego policjanta sierżanta Jakuba Buławy i jego wybranki....

      Popularne Artykuły


      Spożycie może prowadzić do choroby zwanej listeriozą
      2022-05-23

      Spożycie może prowadzić do choroby zwanej listeriozą

      Partia sera znika z rynku. "Spożycie może prowadzić do choroby zwanej listeriozą"

      Szpital Żywiec: Obostrzenia w zasadach odwiedzin
      2022-05-21

      Szpital Żywiec: Obostrzenia w zasadach odwiedzin

      Lecznica wprowadziła obostrzenia w zasadach odwiedzin.

      14 zastępów Straży Pożarnej w akcji
      2022-05-22

      14 zastępów Straży Pożarnej w akcji

      Pożar budynku mieszkalnego. 14 zastępów Straży Pożarnej w akcji

      Żywiec Super-Nowa

      ul. Młyńska 69/3, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : zywiec@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO