Autobusy MZK się spóźniają, pasażerowie czekają. Miejski Zakład Komunikacji w Żywcu wyjaśnia przyczynę i apeluje do pasażerów!
Pasażerowie komunikacji miejskiej skarżą się na przewoźnika, że autobusy nie przyjeżdżają na czas. Jak zwracają uwagę, na niektórych liniach zdarzają się nawet ponad 10 minutowe opóźnienia. W tej sprawie postanowiliśmy zapytać o przyczynę opóźnień Miejski Zakład Komunikacji w Żywcu. Jak się okazało, opóźnienia występują najczęściej na ul. Wesołej przy dojeździe do ronda i na ul. Żeromskiego. Według Prezesa MZK Leszka Kamińskiego pomimo apeli do pasażerów, aby bilety kupowali w punktach sprzedaży to w dalszym ciągu sprzedaż biletów na linii nr 11 jest najwyższa ze wszystkich linii.
- Nieraz autobus stoi 5 minut na jednym przystanku, by sprzedać ludziom bilety – informuje nas Marta, jedna z czytelniczek.
- Po dokonaniu odczytów z GPS-ów zamontowanych w autobusach potwierdzamy, że na niektórych kursach występują opóźnienia od 3 – 10 minut na linii nr 11. Powyższe opóźnienia nie występują codziennie i z reguły powstają na ul. Wesołej przy dojeździe do ronda i na ul. Żeromskiego. Pomimo naszych apeli do pasażerów, aby bilety kupowali w punktach sprzedaży, to w dalszym ciągu sprzedaż biletów na linii nr 11 jest najwyższa ze wszystkich linii. Należy zaznaczyć, że w myśl obowiązujących przepisów MZK Żywiec Sp. z o.o. jest Operatorem, natomiast Organizatorem transportu publicznego jest Miasto Żywiec. Informujemy, że wystąpimy do Organizatora i Urzędu Gminy Łodygowice celem rozwiązania tego problemu i ewentualnej korekty rozkładu jazdy – informuje Leszek Kamiński, Prezes Zarządu MZK Żywiec Sp. z o.o.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl