Wiadomości SMS to jeden z najpopularniejszych środków komunikacji, za pomocą którego można dotrzeć do ogromnej liczby ludzi. Warto wiedzieć czym jest masowa wysyłka SMS-ów, ponieważ jest to rozwiązanie marketingowe, z którego warto skorzystać.
Jak wiadomo, w promocji każdej branży można znaleźć miejsce na kampanie SMS, a powodów takiego stanu rzeczy jest wiele. Najważniejsze jest to, że prowadząc takie kampanie można być pewnym szybkości oraz – co najważniejsze – udziału odbiorców. Kampanie polegające na masowej wysyłce treści marketingowych w formie wiadomości SMS są nie tylko popularną formą komunikacji z klientami, ale także wyjątkowo skuteczną. Dzięki temu można mieć pewność, że nasze treści dotrą do tych odbiorców, na zaangażowaniu których najbardziej nam zależy. Warto wiedzieć jak powinna wyglądać skuteczna kampania SMS oraz co oznaczają takie pojęcia jak: skrzynka SMS czy też wysyłka SMS.
Z masowej wysyłki SMS-ów korzystają firmy niezależnie od rozmiaru i wymiaru prowadzonej działalności. Kampanie SMS to usługi online, polegające na dostarczaniu wiadomości tekstowych wybranej grupie odbiorców, którzy są w tym układzie nazywani odbiorcami kampanii. Warto nadmienić, że w odróżnieniu od innych metod dostarczania informacji, kampanie SMS można w pełni zautomatyzować i nie wymagają one nadmiaru pracy. Platformy stworzone do masowej wysyłki SMS często mylone są z bramkami SMS. Jest to błędne myślenie, ponieważ narzędzia do kampanii SMS mają większe możliwości niż te związane z bramkami.
Co ważne, z tego typu narzędzi korzystają firmy, instytucje oraz organizacje publiczne. Jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia takich kampanii jest bezpieczne nazwanie nadawcy SMS.
Serwisy do wysyłania masowych ilości SMS, mają możliwość wysłania wiadomości podpisanych, dlatego też tak często korzystają z tego rozwiązania również podmioty medyczne. Warto nadmienić, że nazwa nadawcy może mieć tylko jedenaście znaków, więc pole manewru jest ograniczone. Firmy zajmujące się tego typu kampaniami muszą zweryfikować to, czy aby na pewno nadawca jest tym, za kogo się podaje. W obecnych czasach na użytkowników czyha wiele niebezpieczeństw związanych z podszywaniem czy ogólnie pojętym scamem. Weryfikując prawdziwość nadawcy, należy skupić się głównie na sprawdzeniu tego, czy pole nadawcy nie jest zbyt krótkie i ogólne.
Warto nadmienić, że kampanie SMS to również okazja do stworzenia platformy odbiorczej. Dobrym rozwiązaniem będzie więc posiadanie odpowiedniego numeru. Mogą to być numery klasyczne i długie, czyli takie, które składają się z 9 cyfr oraz krótkie tzw. short code, które mają cztery lub pięć znaków. Wysyłka SMS w ramach kampanii generuje dodatkowe koszty dla klienta, jednakże są one niewielkie, gdyż kosztują one tyle samo co zwykły SMS w danej sieci. Warto nadmienić, że wykorzystanie numeru odbiorczego to okazja do zastosowania nazwy nadawcy SMS. Co więcej – rozwinięcie tego o komunikację dwustronną skutecznie wpływa na jakość prowadzonej kampanii przez firmę i pozwala zwiększyć sprzedaż.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl