Ziemia Żywiecka 2025-01-15

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Marketing w turystyce. 5 pierwszych kroków do dobrego marketingu.

Bycie gospodarzem obiektu noclegowego często wiąże się z licznymi obowiązkami, z którymi trzeba się zmierzyć. Marketing jest nieodłączną częścią każdego biznesu, nie każdy ma jednak możliwości, by zatrudnić do tego specjalistów. Dla tych którzy samodzielnie lub z pomocą najbliższych, zajmują się marketingiem obiektu noclegowego, przygotowaliśmy krótki poradnik zawierający najlepsze praktyki marketingowe w turystyce.

bedbooking_kalendarzrezerwacji

1. Zbuduj opowieść o swoim obiekcie.

Storytelling, czyli opowiadanie historii, to zabieg znany od wieków. Sposób narracji oparty na historiach pobudza wyobraźnie i lepiej zapada w pamięć. Nic więc dziwnego, że technika ta na dobre zakorzeniła się w marketingu. Tworząc opis swojego obiektu noclegowego, postaraj się nadać mu charakter obrazowy. Opis składający się z suchych faktów, takich jak ilość pokoi czy udogodnienia, nigdy nie będzie atrakcyjny dla odbiorcy. Zamiast tego, skup się na stworzeniu opisu, który będzie działał na zmysły. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, z pomocą przyjdą słowa takie jak: poczuj, odkryj, rozkoszuj się czy spróbuj. Zanim przejdziesz do pisania, rozpisz na kartce pomysły na rozwinięcie powyższych słów. Twój obiekt oferuje komfortowe miejsce do wypoczynku w środku lasu czy na wsi? Świetnie! Pisz o odkrywaniu relaksu z daleka od zgiełku miasta i o rozkoszowaniu się miejscem, gdzie czas płynie wolniej.


2. Zadbaj o dobre zdjęcia i precyzyjne opisy.


Jeśli już zainteresowałeś potencjalnego gościa historią o swoim obiekcie, czas na konkretne informacje oraz zdjęcia, które będą potwierdzeniem Twoich słów.
Zdjęcia, które pokażą Twój obiekt w jak najlepszym świetle.
Dobre zdjęcia to absolutna konieczność, jeśli chodzi o marketing usług turystycznych. Ich celem jest przedstawienie obiektu noclegowego w jak najlepszy sposób, jednak i z tym należy być ostrożnym. Jeśli zdjęcia nie będą oddawały realnego standardu obiektu, goście po przyjeździe mogą poczuć się rozczarowani lub co gorsza — oszukani.
Zdjęcia oddające charakter i standard miejsca to zatem konieczność. Powinny być jasne i przejrzyste, a pomieszczenia na nich czyste i poukładane. Warto również podkreślić zalety umieszczone w opisie. Jeśli atutem Twojego obiektu jest relaks wśród drzew, upewnij się, że goście znajdą zdjęcia, które to oddają.
Wskazówka: Nie bój się tworzenia zdjęć z modelami i stylizuj zdjęcia w zależności od tego, jakie wartości chcesz podkreślić. Jeśli jesteś miejscem odpowiednim dla rodzin z dziećmi, fotografie bawiących się dzieci z pewnością poruszą wyobraźnię bardziej, niż zdjęcie pustego placu zabaw.

Marketing usług turystycznych. Krótkie i precyzyjne opisy.

Tworząc stronę WWW dla swojego obiektu noclegowego, nie zapomnij o dodaniu opisu każdego z oferowanych pokoi, apartamentów czy domów. W tym przypadku opis powinien być krótki i rzeczowy, zawierający wszystkie istotne informacje. W ten sam sposób stwórz opis całego obiektu, nie dłuższy niż dwa zdania. Raz stworzone opisy wykorzystasz w systemach rezerwacyjnych, portalach turystycznych czy na własnej stronie WWW.
Wskazówka: Stworzenie i prowadzenie własnej strony internetowej, szczególnie bez pomocy profesjonalistów, może być problematyczne. Skorzystaj z intuicyjnego widgetu od BedBooking i ciesz się z rezerwacji bez pośredników i bez konieczności posiadania własnej strony WWW. O tym jakie to proste, przeczytasz tutaj: BedBooking - kalendarz rezerwacji

3. Marketing w turystyce. Lista najważniejszych atrakcji.

Większość gości rezerwujących noclegi w Twoim obiekcie noclegowym chce korzystać z atrakcji, jakie daje region. Jednak nie każdy skrupulatnie przygotowuje się do podróży i wyszukuje informacji o miejscach, wartych zobaczenia. Zaskocz swoich gości i przygotuj dla nich gotowca, w postaci listy z wszystkimi atrakcjami turystycznymi. Jeśli jest ich wiele, możesz pogrupować je według rodzaju, odległości od obiektu czy przyjazności rodzinom z dziećmi. Oprócz listy atrakcji, szczególnie jeśli w Twoim obiekcie nie oferujesz wyżywienia, możesz pójść krok dalej i przygotować listę polecanych restauracji oraz punktów gastronomicznych. Gotowe listy możesz wydrukować i zostawić w obiekcie, wysyłać do gości mailowo w postaci pliku PDF lub opublikować w formie posta w mediach społecznościowych. Goście w ten sposób poczują się dobrze przyjęci i wpłynie to pozytywnie na ich doświadczenia z podróży.


4. Stwórz bazę klientów.

Pozyskiwanie nowych gości jest niezwykle istotne, jednak nie należy zapominać o tych, którzy już u nas byli. Jeśli Twoja strategia marketingowa oparta jest tylko na pozyskiwaniu nowych gości, czas to zmienić. Prawdopodobieństwo, że goście, którzy spędzili w Twoim obiekcie noclegowym wartościowe chwile, zarezerwują nocleg ponownie, jest wysokie, o ile nie pozwolisz im o sobie zapomnieć. W tworzeniu bazy klientów pomoże Ci BedBooking, który poza rozwiniętym systemem i kalendarzem rezerwacji, oferuje narzędzie do Tworzenia bazy danych umożliwiające na przykład wysyłanie wiadomości mailowych do wszystkich klientów z bazy. E-mail marketing, czyli promocja poprzez wysyłanie newsletterów i ofert do klientów z bazy, to w dalszym ciągu skuteczna technika marketingowa. Inne narzędzia dostępne na rynku to między innymi MailerLite czy Mailchimp, jednak wiążą się one z koniecznością korzystania z osobnych programów, podczas gdy BedBooking udostępnia tę opcję w pakiecie z systemem rezerwacji, który w branży hotelarskiej i tak jest niezbędny.

5. Marketing internetowy w turystyce. Bądź aktywny w mediach społecznościowych.

Prowadzenie mediów społecznościowych to już dziś konieczność. Oczywiście w dalszym ciągu istnieją firmy, które nie korzystają z tej formy marketingu, jednak nieświadomie na tym tracą. Social Media to miejsce, w którym czas spędzają Twoi potencjalni goście, a zatem najprostsza droga, aby do nich trafić. Nie ma określonych ram, w jakich musi mieścić się Twoja strategia marketingowa w zakresie prowadzenia profili w mediach społecznościowych, ale warto trzymać się poniższych prostych zasad:

Bądź naturalny.

W mediach społecznościowych góruje naturalność i autentyczność. Ten niesłabnący trend jest wręcz idealny dla osób, które samodzielnie zajmują się marketingiem swojego obiektu noclegowego. Budowanie tożsamości miejsca zgodnie z prawdą, pozwoli wyróżnić się na tle konkurencji operujących wyłącznie bezosobowymi komunikatami dotyczących wolnych terminów i oferowanych udogodnień. Zamiast tego, postaraj się opowiadać anegdoty z życia pensjonatu, relacjonować zmiany i zachęcać gości do dyskusji, zadając w postach pytania.

Publikuj regularnie.

Aktywność i regularność to klucz do sukcesu. Musisz pamiętać, że w większości przypadków klient nie rezerwuje miejsca od razu po tym, gdy je odkryje. Przeważnie potrzebuje natknąć się na Twój obiekt noclegowy jeszcze kilkukrotnie, zanim podejmie decyzje. Dokładnie ten sam mechanizm stoi za powracającymi reklamami produktów, które oglądałeś w sieci. Poprzez regularne publikowanie postów jest szansa, że Twój potencjalny klient trafi na Ciebie wystarczającą ilość razy, by zdecydować się na rezerwację, zanim wyprzedzi Cię konkurencja.

Korzystaj z płatnych kampanii.

Ten punkt jest opcjonalny, jednak inwestycja w płatne kampanie w mediach społecznościowych może Ci się bardzo opłacić. W internecie znajdziesz wiele poradników jak wypromować post lub profil. Początkowo nawet niewielkie sumy mogą przynieść zadowalające efekty. Zanim jednak przystąpisz do tworzenia kampanii, zastanów się, kim jest Twój gość. Tworząc reklamy, możesz ustawić, z jakiego miasta pochodzi (lub wykluczyć okolice swojego obiektu noclegowego), czy ma dzieci, w jakim jest wieku, a nawet co lubi robić w wolnym czasie. Im dokładniej sprecyzowana grupa odbiorców Twoich reklam, tym większa szansa na sukces


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Najnowsza prognoza pogody dla Powiatu Żywieckiego. Synoptycy przewidują opady marznące
    2025-01-15

    Najnowsza prognoza pogody dla Powiatu Żywieckiego. Synoptycy przewidują opady marznące

    Najnowsza prognoza pogody dla Powiatu Żywieckiego. Synoptycy przewidują opady marznące

    Kolejny projekt Miasta Żywca został wybrany do dofinansowania
    2025-01-14

    Kolejny projekt Miasta Żywca został wybrany do dofinansowania

    Kolejny projekt Miasta Żywca został wybrany do dofinansowania

    Powiat Żywiecki. Nadciąga silny mróz! Temperatura spadnie nawet do -17°C
    2025-01-13

    Powiat Żywiecki. Nadciąga silny mróz! Temperatura spadnie nawet do -17°C

    Powiat Żywiecki. Nadciąga silny mróz. Ostrzeżenie IMGW

      Popularne Artykuły


      Obejście Węgierskiej Górki coraz bliżej ukończenia
      2025-01-10

      Obejście Węgierskiej Górki coraz bliżej ukończenia

      Obejście Węgierskiej Górki coraz bliżej ukończenia

      Powiat Żywiecki. Akcja zima - wykaz numerów telefonów
      2025-01-12

      Powiat Żywiecki. Akcja zima - wykaz numerów telefonów

      Wykaz numerów telefonów, pod którymi prowadzona jest akcja zimowa przez poszczególnych zar...

      Sławomir Mentzen w Żywcu
      2025-01-11

      Sławomir Mentzen w Żywcu

      Sławomir Mentzen: Jestem przekonany, że już za 10 lat możemy być najlepszym miejscem do ży...

      Żywiec Super-Nowa

      ul. Młyńska 69, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : zywiec@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO