Znaczenia różnych typów urządzeń dźwignicowych w wielu gałęziach gospodarki nie da się zlekceważyć. Doskonale sprawdzają się w sytuacji, gdy niezbędne okazuje się przenoszenie w poziomie i podnoszenie w pionie ładunków, często o dużej, wielotonowej masie. Właśnie dlatego konieczne jest regularne przeprowadzanie prac konserwacyjnych, serwis używanych urządzeń pozwalający uniknąć ich awarii i kosztownych przestojów.
W przemyśle, transporcie albo w budownictwie stosuje się różne rodzaje urządzeń dźwignicowych, nazywanych też urządzeniami transportu bliskiego (UTB). Można je również znaleźć w bogatej ofercie ALSO Holding, zapewniającego także niezbędne prace serwisowe i konserwacyjne używanego sprzętu, umożliwiające ciągłe utrzymanie go w ruchu.
Wszystkie prace są wykonywane przez wykwalifikowanych fachowców, z wysokimi umiejętnościami i równie dużym doświadczeniem zawodowym, posiadających stosowne certyfikaty UDT uprawniające ich do takich zadań. Prace związane z utrzymaniem i konserwacją urządzeń dźwignicowych dotyczą:
żurawi, przyściennych, przejezdnych, warsztatowych i słupowych;
wciągników i wciągarek, linowych lub łańcuchowych;
suwnic, pomostowych, podwieszanych, kolumnowych, bramowych i półbramowych.
Prace konserwacyjne mające na celu bezpieczne użytkowanie wszystkich typów urządzeń dźwignicowych są regulowane przez obowiązujące przepisy, rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r i Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003 roku. Podlegają jednocześnie nadzorowi Urzędu Dozoru Technicznego a główne wyzwania, jakie obejmuje ich utrzymanie i regularna konserwacja obejmuje:
ogólny stan techniczny urządzenia, zgodnie z jego specyfikacją;
układ napędowy i hamulcowy;
konstrukcję nośną, pod kątem osłabienia spawów, czy połączeń elementów;
stan cięgien nośnych oraz ich zamocowań;
wciągarki i wciągniki;
urządzenia elektryczne i hydrauliczne;
podzespoły odpowiedzialne za bezpieczeństwo użytkowania, takie jak urządzenia oświetleniowe, sygnalizacyjne, sterujące oraz ograniczniki ruchu;
stan techniczny torowiska, po którym porusza się dane urządzenia dźwignicowe;
wymianę wszystkich uszkodzonych elementów na nowe, komponenty renomowanych, sprawdzonych zachodnich producentów, albo ich ewentualna naprawa.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl