Pozycjonowanie jest procesem, który ma spowodować, by nasza witryna pojawiła się na pierwszych pozycjach dla jak największej ilości powiązanych tematycznie z naszą stroną słów kluczowych. Bardzo często klienci firm SEO nie wiedzą w jaki sposób sprawdzić pozycje poszczególnych fraz w wyszukiwarce Google. Czytając dzisiejszy artykuł dowiesz się jak monitorować efekty i być na bieżąco ze statystykami swojej witryny internetowej.
Wiedza na temat aktualnych pozycji wybranych słów kluczowych pozwala ocenić działania firmy zajmującej się pozycjonowaniem naszej witryny i mieć pełną kontrolę nad wynikami, jakie osiąga nasza strona w wyszukiwarkach takich jak Google. Co prawda każda większa agencja SEO udostępnia wewnętrzny system monitorowania pozycji, ale bardziej dociekliwym klientom można polecić wiele ciekawych narzędzi, które umożliwiają śledzenie widoczności ich strony w wyszukiwarkach internetowych.
Skuteczne pozycjonowanie stron www to przecież nie tylko dbanie o kilka wybranych fraz, ale także pomoc w zdobyciu autorytetu dla całej domeny, który skutkuje skokowym wzrostem widoczności na mniej konkurencyjne słowa kluczowe. Świadomy klient powinien mieć wgląd do takich statystyk, a tego bardzo często nie zapewnią wewnętrzne systemy monitoringu udostępniane przez agencje.
W sieci znaleźć można sporo darmowych i płatnych rozwiązań pozwalających na stałe monitorować określoną ilość słów kluczowych. Podzielić można je na systemy działające w chmurze i specjalne skrypty, które do poprawnego działania wymagają posiadania własnej domeny czy hostingu. Pierwsza opcja wydaje się zdecydowanie wygodniejsza dla amatorów, należy się liczyć jednak, że będzie generowała większy koszt od systemów administrowanych samodzielnie. Jeśli jednak nie mamy odpowiedniej wiedzy, warto wybrać popularne serwisy działające w chmurze.
Samo monitorowanie wybranych słów kluczowych to jednak tylko kropla w morzu potrzeb świadomego klienta agencji SEO. Jeśli zależy nam, by mieć obraz kondycji naszej witryny, warto skorzystać z zewnętrznych serwisów umożliwiających monitorowanie widoczności całej domeny. Dzięki temu będziemy znać pozycje nie tylko słów kluczowych, które są w danej chwili pozycjonowane przez agencję, ale także fraz z tzw. długiego ogona. Są to wyrażenie kluczowe składające się z kilku członów. Często są to pytania, jakie zadają użytkownicy wyszukiwarki Google podczas szukania określonych informacji.
Poprawnie przeprowadzone, profesjonalne pozycjonowanie stron w Semahead ma sprawić, że widoczność takich słów powinna stale rosnąć. Jeśli chcemy to wszystko monitorować, warto rozważyć wykupienie dostępu do serwisów takich jak Ahrefs, czy Majestic - wszystkie one umożliwiają nie tylko monitorowanie słów kluczowych, ale także zewnętrznych odnośników prowadzących do pozycjonowanej witryny. Dzięki nim uzyskamy pełny obraz stanu naszej strony w wyszukiwarce Google.
Artykuł powstał we współpracy z Semahead.agency
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl