2023-12-13 08:23:00 BeskidAir, SN 1246
Niesamowita zimowa aura i cudowne widoki towarzyszyły realizacji zdjęć do ostatniego odcinka Kroniki Budowy Obejścia Węgierskiej Górki. Co wydarzyło się w ciągu ostatniego miesiąca? Zapraszamy na wspólny lot
Zima ogarnęła południową Polskę, a więc i najnowszy odcinek Kroniki Budowy Obejścia Węgierskiej Górki przybrał zimową szatę. Niestety pierwszy większy śnieg w tym sezonie skutecznie spowolnił prace na niektórych frontach robót, choć nie można też stwierdzić, że prace całkowicie się zatrzymały.
R E K L A M A
Na Węźle Przybędza przed miesiącem trwały prace związane z przygotowaniem podłoża pod asfalt na wyłączonej z ruchu dotychczasowej łącznicy kierunku Żywiec-Węgierska Górka. Niestety przez pokrywę śnieżną nie sposób stwierdzić na ile udało się wykonać te prace przed opadem śniegu.
Prace przy przekopie P-1 na ul. Wajdowej trwają nieustająco. W dniu realizacji zdjęć wykonywane były zadania na ścianach przy wjeździe do przekopu od strony Węgierskiej Górki. Natomiast od strony Przybędzy do pracy przygotowywała się pompa do betonu.
Niestety na estakadzie EST-1 można zaobserwować niezmąconą pokrywę śnieżną, co oznacza, że żadne prace w ostatnich dniach tam nie miały miejsca, co także potwierdza widoczny (brak) postęp(u) prac na tym obiekcie. Oczywiście wiadomo, że to nie jest najbardziej newralgiczny obiekt całej inwestycji i zapewne prace na nim zostaną przywrócone wiosną i mimo wszystko zakończą się przed oddaniem tuneli TD-2.
Prace w tunelach cały czas postępują swoim tempem. W przyszłym miesiącu powinno udać się zamieścić statystyki dotyczące bieżących postępów w pracach tunelowych.
W minionym miesiącu także wyrównany został krótki odcinek między EST-2.1/2 i EST-3.1/2 i także tu powinna pojawić się nawierzchnia asfaltowa.
Jeden z niewielu obiektów na trasie, gdzie cały czas toczą się prace to ściana za estakadami EST-3 która sukcesywnie jest równana i zabezpieczana. Porównując z poprzednim miesiącem, wydaje się, że działania w tym miejscu powinny niebawem się zakończyć.
W rejonie portalu północnego tuneli TD-2 trwały prace z wykorzystaniem dźwigu związane ze stawianiem ścian budynku między jezdniami, który docelowo jest ulokowany poniżej poziomu drogi.
Ok. 100 metrów w stronę Węzła Milówka przybliżyła się palownica która wykonuje prace przy zboczu.
Troszkę z bliższa udało się także pokazać jeden ze zlokalizowanych pod estakadą w Milówce obiektów utrzymania drogi, który w poprzednim miesiącu wzbudził duże zainteresowanie widzów. Tak jak wyjaśniałem w komentarzach. budynek przypominający kształtem duże igloo będzie pełnił rolę magazynu materiałów sypkich, w tym wypadku soli drogowej.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl