Tempo prac można uznać za dobre, prace toczą się w wielu fragmentach inwestycji, w niektórych miejscach można dostrzec już położoną nawierzchnię bitumiczną.
Najważniejszym wydarzeniem minionego miesiąca na budowie Obejścia Węgierskiej Górki było uroczyste przebicie 3 z 4 drążonych tuneli. Miało to miejsce 26 czerwca, a więc zgodnie z zapowiedziami inwestora udało się zakończyć drążenie przedostatniego tunelu w II kwartale.
Na Węźle Przybędza obecnie toczą się prace wzdłuż drogi dojazdowej od ronda do obecnie istniejącej jezdni w stronę Żywca. Coraz bardziej okazale wyglądają prace przy przekopie P-1, gdzie systematycznie obniżany jest poziom gruntu.
R E K L A M A
Na estakadzie EST-1 trwają prace wykończeniowe. Na koniec czerwca do wykonania pozostawało ok. 70m ustroju nośnego.
Na mostach MD-2.1 i 2.2 pojawiły się barierki ochronne.
W tunelach TD-1.1. oraz TD-1.2. trwa nieprzerwanie wykonywanie obudowy końcowej. W pierwszym z nich zabetonowano już 27 z 69 segmentów spągu, a także 10 segmentów kaloty. Ogólny postęp prac w tej nawie jest oceniany na 30%. W TD-1.2. wykonywanie obudowy zasadniczej trwa od maja i dotychczas zabetonowano 6 segmentów spągu, a zaawansowanie budowy wynosi 3%.
Na estakadzie EST-4.2. pojawiły się barierki ochronne, niebawem zapewne pojawią się i na sąsiedniej estakadzie 4.1.
Przebicie tunelu TD-2.2. planowane jest przełom III i IV kwartału, wg danych GDDKiA z końca czerwca pozostaje jeszcze do wydrążenia ok. 200 metrów tunelu.
Na Węźle Milówka nastąpiła zmiana organizacji ruchu polegająca na wprowadzenia ruchu wahadłowego na dotychczas istniejącej drodze ekspresowej. Na wyłączonej z ruchu części drogi został zerwany asfalt i trwają prace ziemne.
Generalnie tempo prac można uznać za dobre, prace toczą się w wielu fragmentach inwestycji, w niektórych miejscach można dostrzec już położoną nawierzchnię bitumiczną.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl