Kolejna odsłona kroniki budowy S-1
Śmiało można powiedzieć, że wrzesień sprzyjał pracom na budowie Obejścia Węgierskiej Górki. Prace toczyły się równolegle przy obiektach mostowych, estakadach oraz w tunelach, niestety tylko TD-1.1 oraz TD-1.2. Na całej długości inwestycji wykonywane są prace ziemne.
R E K L A M A
W rejonie Węzła Przybędza, a dokładniej w miejscu Przejazdu P-1 (ul. Wajdowa) pojawiło się zbrojenie pod wspomniany przejazd. Prace przy Estakadzie EST-1 postępują sprawnie, przybyły kolejne podpory, także przybywa ustroju nośnego od strony Przybędzy. Most MD-1 jest w trakcie deskowania, zapewne wkrótce i na nim powinien się pojawić ustrój nośny.
Na mostach MD-2.1 oraz MD-2.2 trwają w dalszym ciągu prace wykończeniowe. Przy północnym przyczółku MD-2.2 pojawił się nasyp, natomiast w ostatnich dniach przy moście MD-2.1 wykonano parumetrowy wykop. Mosty te docelowo mają służyć do wywozu urobku z portalu północnego tuneli TD-1. Przygotowany jest aktualnie portal północny, natomiast samo drążenie od tej strony powinno się rozpocząć w ciągu najbliższych miesięcy.
Duży postęp można zaobserwować przy Estakadach EST-3.1 oraz EST-3.2. Zwłaszcza przy pierwszej z nich pojawił się w minionym tygodniu ustrój nośny. Podobnie ma się sytuacja z estakadami EST-4.1 i EST-4.2, z tą różnicą, że na EST-4.2 pojawia się już deskowanie.
Niestety od połowy sierpnia prace w TD-2 zostały wstrzymane. Aktualnie trwają badania, które pozwolą dobrać dalszą technologie drążenia w stosunku do struktury geologicznej tych tuneli. Niemniej jednak niezależnie od tych badań przygotowywany jest portal południowy tego tunelu.
Bardzo sprawnie postępują prace przy obiekcie utrzymania drogi w Milówce, część budynków została już zadaszona. Zlokalizowane w niej będą maszyny i obsługa Drogi Ekspresowej.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl