2019-09-06 11:29:58 Artykuł partnera 1633
Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej przygotował raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. To kompleksowa i rzetelna informacja dotycząca polskiego e-handlu i postaw zakupowych konsumentów w sklepach internetowych.
Gemius podaje między innymi, że obecnie penetracja internetu w Polsce wynosi 83,4 proc. Internauci objęci badaniem mieli od 7 do 74 lat. Łącznie w naszym kraju z sieci korzysta 27,5 mln użytkowników przy 38,4 mln mieszkańców. Aż 62 proc. internautów przyznaje, że dokonało zakupów online choć raz w życiu, a 60 proc. kupuje tylko w polskich e-sklepach. Na zagranicznych stronach kupuje mniej więcej co 4. internauta.
Tym, co skłania nas do dokonywania e-zakupów, jest możliwość kupowania w każdej chwili, dosłownie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 75 proc. zauważa tę zaletę rynku e-commerce. Nieco mniej, bo 72 proc. respondentów, ceni sobie brak konieczności wyjazdu do sklepu, a 68 proc. – nieograniczony czas wyboru. Można zastanawiać się nad dokonaniem zakupu nawet kilka godzin i powrócić do komputera, telefonu lub tabletu wtedy, kiedy jest się już zdecydowanym na zakup.
Za e-handlem przemawia wiele kwestii. Polacy wskazali w tegorocznej edycji badania Gemius, że e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów w stosunku do sklepów tradycyjnych. Kupowanie online jest według badanych łatwiejsze, i tańsze. Takich odpowiedzi udzieliło odpowiednio 52 i 44 proc. internautów.
Ze statystyk wynika, że zakupów online najczęściej dokonujemy za pośrednictwem laptopa – robi tak 72 proc. kupujących. Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się takie urządzenia jak:
Ułatwieniem przy dokonywaniu wygodnych zakupów online jest korzystanie z szybkiego internetu. W znacznej części Polski korzystać można z internetu światłowodowego, który zapewnia szybki transfer plików. Strony sklepów WWW ładują się więc natychmiastowo, a cały proces zakupowy przebiega w sposób niezakłócony. Internet światłowodowy zapewnia w Polsce m.in. firma UPC.
Statystyki rynku e-commerce w Polsce mogłyby być jeszcze lepsze, gdyby nie istniejące bariery dotyczące e-handlu. Wiele firm zdaje sobie sprawę z tego, że uruchomienie elektronicznej sprzedaży pozwoliłoby zdobyć więcej klientów, a także zatrzymać i zadowolić obecnych. Jednak nie udało się im w pełni wdrożyć strategii e-commerce do swojej działalności. Takie wnioski płyną z globalnego badania DHL Supply Chain. W badaniu ankietowym wzięło udział niemal 900 decydentów odpowiedzialnych za zarządzanie logistyką, łańcuchem dostaw oraz za e-commerce.
Okazuje się, że 70 proc. firm B2C oraz 60 proc. firm B2B nadal pracuje nad wdrożeniem pełnej strategii e-commerce, pomimo oceny tego aspektu działalności za bardzo ważny. Raport „Łańcuch dostaw dla e-commerce. Jak sprostać wyzwaniom” pokazał, że w sferze e-commerce wciąż trzeba zmagać się z wieloma barierami. Do najważniejszych z nich zalicza się:
Klienci mają zmienne oczekiwania, które stale ewoluują, dlatego trzeba się do nich dostosowywać na bieżąco i śledzić, co właściwie się zmienia. Na firmach ciąży presja budowania swojej oferty e-commerce w taki sposób, aby w pełni odpowiadała potrzebom wszystkich obecnych i potencjalnych klientów.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl