2021-05-05 11:46:38 Artykuł Partnera 1519
Live streaming stał się popularny na długo przed wybuchem pandemii. Restrykcje związane z lockdownem jedynie jeszcze bardziej go upowszechniły i obecnie trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie branży eventowej bez tej technologii. Live streaming umożliwia organizację i obejrzenie koncertów, sztuk teatralnych oraz konferencji branżowych w pandemicznej rzeczywistości. Jest ponadto bardzo przydatny w komunikacji wewnętrznej w firmach, które przeszły na tryb zdalny. Niestety nieumiejętnie zorganizowany może narazić nas na problemy. Przedstawiamy 6 najczęstszych błędów w organizacji live streamingu!
Mimo tego, że live streamingi cieszą się ogromną popularnością, organizatorom wciąż zdarzają się różnego rodzaju wpadki oraz nieprzewidziane problemy techniczne. Poniżej zebraliśmy X najczęstszych błędów, których unikanie pomoże przeprowadzić perfekcyjny live streaming.
Gdy szukamy agencji eventowej do przeprowadzenia live streamingu, nie powinniśmy zdawać się na przypadek. Bardzo ważne jest zrobienie szczegółowego researchu, w którym weźmiemy pod uwagę zarówno zaplecze techniczne potencjalnej agencji jak i doświadczenie. Obowiązkowo należy przejrzeć dotychczasowe projekty.
O tym, że warto rozpocząć współpracę z agencją eventową świadczy przede wszystkim wszechstronność. Jeśli więc zobaczymy, że firma ma za sobą udane realizacje nie tylko kameralnych wydarzeń, ale również dla wielu tysięcy widzów, to znak, że jest ona godna zaufania i poradzi sobie z obsługą techniczną każdego wydarzenia.
Chociaż wydaje się to nieprawdopodobne, live streamingi często nie udają się z powodu… niestabilnego połączenia internetowego! Przerwanie transmisji online w trakcie kompromituje event i jego organizatorów w oczach uczestników, warto więc zadbać o bogate zaplecze technologiczne.
Wynajęcie dobrej agencji zajmującej się organizacją eventów jest kluczowe. Aby upewnić się, że należycie zadba ona o aspekty techniczne naszego wydarzenia, sprawdźmy czy organizowała już imprezę podobną do naszej.
Kluczem do udanego eventu jest wcześniej przygotowany scenariusz. Improwizacja to najgorszy z możliwych pomysłów, ponieważ wszelkie słabości i niedociągnięcia eventu są jeszcze bardziej widoczne i trudne do zatuszowania w przypadku transmisji online.
Brakiem scenariusza ryzykujemy bardzo dużo. Może się okazać, że przedwcześnie wyczerpią nam się tematy i zanudzimy naszych odbiorców. Bez wcześniejszego wypasania tematów rozmowy nie ma porywającego wystąpienia. Może natomiast przytrafić nam się tak zwana pustka w głowie.
Warunkiem udanego streamingu wydarzeń jest jak najliczniejsza widownia. Nie tylko motywuje ona występujących, ale gwarantuje większą ilość interakcji między uczestnikami eventu, co jest bardzo znaczące choćby podczas koncertów organizowanych online.
Dobrą metodą promocji eventu jest na przykład publikowanie postów i filmików w mediach społecznościowych na temat wydarzenia. Ważne, by zrobić to z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Dzięki temu można zaktywizować i zainteresować potencjalnych uczestników wydarzenia. Niezbędna jest również “przypominajka” już w dniu eventu razem z linkiem do transmisji.
Kolejnym często popełnianym błędem jest brak zorganizowania próby przed właściwą transmisją. Tymczasem może nas ona uchronić przed licznymi wpadkami. Po pierwsze, jeszcze przed rozpoczęciem eventu, powinniśmy sprawdzić stan połączenia internetowego oraz sprzętu, z którego będziemy korzystali. Możemy też skontrolować, jak prezentujemy się przed kamerą i w razie konieczności coś skorygować.
Taka próba sprawi, że zejdzie z nas całe niepotrzebne napięcie. Dzięki temu będziemy mogli skupić się na samym wystąpieniu i dyskusji z widzami. Przemawiający przez nas spokój i pewność siebie z pewnością wpłyną pozytywnie na odbiór eventu.
Obarczanie odpowiedzialnością występujących za moderację komentarzy rzadko dobrze się sprawdza. Po pierwsze jednoczesne przemawianie i zwracanie uwagi na komentarze może być przytłaczające i utrudniać prezentację. Korzystniej więc, by tą kwestią zajmowała się inna osoba.
Osoba moderująca może w dyskretny sposób na bieżąco informować prelegentów o tym, czego dotyczy dyskusja w komentarzach. Dzięki temu będą mogli oni modyfikować swoje wystąpienia w taki sposób, aby jak najbardziej zaktywizować uczestników wydarzenia.
Chcesz dowiedzieć się więcej o znaczeniu live streamingu w organizowaniu imprez masowych w trakcie pandemii? Przeczytaj tekst na blogu agencji eventowej z Krakowa: ,,Live Streaming jako rozwiązanie dla imprez masowych w czasach koronawirusa”.
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl