Po modernizacji linii pociągi będą kursować regularnie codziennie w kierunkach Krakowa, Katowic, Bielska-Białej, Zwardonia i Zakopanego
Zaplanowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA i Ministerstwo Infrastruktury modernizacja linii Żywiec - Sucha Beskidzka, która ma się rozpocząć w tym roku ma na celu skrócenie czasu przejazdu o połowę, a obejmuje m.in:
- Odbudowanie zlikwidowanej mijanki Hucisko, budowę dwu-krawędziowego peronu z rezerwą do 200 metrów, zabudowę nowych komputerowych urządzeń nastawczych przystosowanych do sterowania nadrzędnego z st. Lachowice oraz docelowo ze st. Sucha Beskidzka.
- Na stacji Lachowice budowę dwu-krawędziowego peronu z rezerwą do 200 metrów i remont budynku z nastawnią.
- Dla stacji Jeleśnia opcja wydłużenia zmodernizowanego peronu do 300 metrów oraz montażu dojścia do peronu dostosowanego do nowego układu torowego w zakresie zamówienia podstawowego.
- Na stacji Żywiec Sporysz budowę dwu-krawędziowego peronu o długości 200 metrów i remontu budynku z nastawnią oraz zabudowę nowych urządzeń komputerowych dostosowanych do sterowania nadrzędnego ze st. Żywiec.
- Budowę nowego przystanku w centrum Żywca - robocze nazwy (Żywiec Park/Żywiec os.700-lecia/Żywiec Miasto).
- Po modernizacji linii pociągi będą kursować regularnie codziennie w kierunkach Krakowa, Katowic, Bielska, Zwardonia i Zakopanego. Wspólnie ze Stowarzyszeniem Kolej Beskidzka działamy w celu rozwoju oferty pasażerskiej na Linia Żywiec - Sucha Beskidzka. Działania te realizujemy jednak w sposób zrównoważony, mając na uwadze, że już niebawem powinna rozpocząć się długooczekiwana rewitalizacja linii - dodaje Hubert Maślanka, Prezes Stowarzyszenia Kolej Beskidzka
R E K L A M A
Szczegóły zamknięcie na około 20 miesięcy
https://www.facebook.com/photo/?fbid=785916513552016&set=a.334767078666964
Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl