Ziemia Żywiecka 2024-05-02

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Jak sprzedawać w Internecie?

2019-11-14 13:38:33 Artykuł partnera 1712


fot

Sprzedaż w Internecie ma się bez wątpienia świetnie. Nic nie wskazuje na to, by wzrostowe trendy miały ulec zmianie. Online jest kanałem, który doskonale sprawdza się jako jedyne miejsce sprzedaży lub znaczące wsparcie dla sklepów stacjonarnych. Jak działać na rynku e-commerce, by generować zyski? Oto kilka ważnych narzędzi, które są dużym wsparciem dla e-sprzedaży.

E-commerce i proces zakupowy

Sprzedaż na rynku e-commerce rządzi się swoimi sprawami. Przede wszystkim zaznajomić się trzeba z przebiegiem procesu zakupowego i specyfiką ścieżki sprzedaży on-line. A to oznacza, że działać powinniśmy zgodnie z uporządkowanym w formie lejka sprzedażowego procesem. Wtedy, każdy z etapów sprzedaży, a zatem kontaktu użytkowników lub klientów z marką, będzie można poddawać optymalizacji. Bez względu na to, w jakim momencie, na jakiej platformie i przy użyciu jakich narzędzi się to odbywa.

Specyfiką e-commerce jest jednoczesne realizowanie działań na kliku płaszczyznach i ocenianie ich skuteczności. Sprowadzić je można do trzech prostych kroków:

  • daj się zobaczyć,
  • zachęć, przekonaj,
  • wyeliminuj zakupowe przeszkody.

Konwersja i optymalizacja w e-commerce

Kluczowym słowem w sprzedaży internetowej jest konwersja – zarówno w kontekście ilościowym, jak i jakościowym. Może być nią tak sprzedaż, jak pozyskanie leadów, które można wykorzystać na etapie remarketingu. Wiele, wręcz podstawowych błędów, które mają ogromny wpływ na wartość konwersji, wynika z zaniedbania prac optymalizacyjnych. A od nich trzeba zacząć. I pamiętać, że jest to ciągły proces, a nie jednorazowe działanie.

Badania z zakresu UX i optymalizacja e-sklepów pozwalają na jak najpełniejsze wykorzystanie potencjału samej strony i odwiedzającego ją użytkownika. Wysoka użyteczność serwisów doprowadza finalnie do sprzedaży – przekształca zainteresowanego użytkownika w zadowolonego klienta. 

Daj się znaleźć przez porównywarki cenowe

Budując czy rozwijając sklep internetowy, warto korzystać z narzędzi, które wspierają wartościową konwersję. A takimi bez wątpienia, szczególnie na polskim rynku, są porównywarki cenowe. To doskonała przestrzeń do promocji swojej oferty sprzedażowej. Zaletą porównywarek cenowych jest model rozliczania prowadzonych działań – płacimy za konkretną akcję podjętą przez użytkownika, czyli na przykład kliknięcie. Dodatkowo, skorzystać można z opcji promowania swojej oferty np. w formie bannerów.

Postaw na różne kanały sprzedaży

W przypadku wielu e-commerce'owych biznesów bardzo dobrze sprawdza się dywersyfikacja kanałów sprzedaży. Własny sklep internetowy to tylko jeden z nich. W tym obszarze wykorzystać można potencjał zewnętrznych platform. Serwisy aukcyjne – takie jak polskie Allego czy niemiecki Ebay – cieszą się ogromnymi zasięgami i, co ważne, dużym zaufaniem ze strony użytkowników. Warto wiedzieć, że wiele procesów sprzedażowych na tych platformach można usprawnić i zautomatyzować, korzystając z dedykowanych narzędzi (np. Beselink czy TradeWatch). 

Promocja a zwiększanie sprzedaży w e-commerce

W tym prostym zestawieniu nie można oczywiście pominąć narzędzi i działań, które jako bezpośredni komunikat docierają do odbiorców. Stosuje się je, by zwiększyć swoją widoczność w sieci, przedstawić produkt jeszcze nieznającym go odbiorcom, zachęcić do zakupu i do powrotu zadowolonych lub niezdecydowanych konsumentów.

W co warto zainwestować? Na pewno powinny to być działania pozycjonujące witrynę. Jeśli nie zamierzamy robić tego na dużą skalę, absolutnym minimum jest podstawowa optymalizacja e-sklepu – zgodna z wytycznymi Google'a. Ważną rolę odgrywają tu wartościowe, zoptymalizowane pod SEO i przydatne dla użytkownika treści.

Kolejna sprawa – reklama w sieci. To przecież dzięki niej dajemy się poznać i znaleźć. Oczywiście najbardziej wymierną w korzyściach może być reklama w Google Ads czy we właściwych mediach społecznościowych. Warto skorzystać z dedykowanych rynkowi e-commerce rozwiązań – również od Google'a. Google Merchant Center umożliwia prezentację produktów już z poziomu wyników wyszukiwania. A to niewątpliwie skraca ścieżkę sprzedaży, ponieważ pozwala zaoferować konkretny produkt na samym jej początku – kiedy jest poszukiwany przez potencjalnego klienta.

I na koniec – nie można zapomnieć o remarketingu. Nasza praca nie kończy się tuż po sprzedaży produktu lub w momencie, kiedy z jakichś przyczyn klient wycofa się z zakupu. Działania remarketingowe, czyli ponowne dotarcie z ofertą do klientów w formie reklamy, są bardzo skuteczne pod względem konwersji. Poza tym są dobrym narzędziem do budowania świadomości marki.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Zanieczyszczone mleko dla dla niemowląt. GIS wydał ostrzeżenie
    2024-05-01

    Zanieczyszczone mleko dla dla niemowląt. GIS wydał ostrzeżenie

    Zanieczyszczone mleko dla dla niemowląt. GIS wydał ostrzeżenie

    Wypadek motocyklisty w masywie leśnym
    2024-05-01

    Wypadek motocyklisty w masywie leśnym

    Wypadek motocyklisty w masywie leśnym

    Potarganą flagę, wymienili na nową
    2024-05-01

    Potarganą flagę, wymienili na nową

    Strażacy ze Sporysza dbają o symbole narodowe

      Popularne Artykuły


      Sezon pasterski czas zacząć
      2024-04-27

      Sezon pasterski czas zacząć

      Już jutro przy bazylice św. Mikołaja w Rychwałdzie, rozpocznie się uroczyście sezon paster...

      Wyruszyła Piesza Pielgrzymka Diecezji Bielsko-Żywieckiej do łagiewnickich sanktuariów
      2024-04-30

      Wyruszyła Piesza Pielgrzymka Diecezji Bielsko-Żywieckiej do łagiewnickich sanktuariów

      Wyruszyła Piesza Pielgrzymka Diecezji Bielsko-Żywieckiej do łagiewnickich sanktuariów – Bo...

      MPWiK apeluje do mieszkańców. Grozi do 10 tys. zł grzywny lub ograniczenie wolności
      2024-05-01

      MPWiK apeluje do mieszkańców. Grozi do 10 tys. zł grzywny lub ograniczenie wolności

      MPWiK apeluje do mieszkańców. Grozi do 10 tys. zł grzywny lub ograniczenie wolności

      Żywiec Super-Nowa

      ul. Młyńska 69, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : zywiec@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO