Ziemia Żywiecka 2024-04-20

Bądź na bieżąco


r e k l a m a

Bariery w rozwoju e-commerce w Polsce

2019-09-06 11:29:58 Artykuł partnera 1656


 
fot

Jak dotąd w 2019 roku 62 proc. internautów zrobiło zakupy w sieci. To o 6 punktów procentowych więcej niż jeszcze przed rokiem. Dwa lata temu 54 proc. Polaków kupowało online. Jednak specjaliści wskazują bariery, które nie pozwalają na jeszcze większy rozwój rynku e-commerce.

Polski rynek e-commerce na razie ma się dobrze

Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej przygotował raport „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. To kompleksowa i rzetelna informacja dotycząca polskiego e-handlu i postaw zakupowych konsumentów w sklepach internetowych.

Gemius podaje między innymi, że obecnie penetracja internetu w Polsce wynosi 83,4 proc. Internauci objęci badaniem mieli od 7 do 74 lat. Łącznie w naszym kraju z sieci korzysta 27,5 mln użytkowników przy 38,4 mln mieszkańców. Aż 62 proc. internautów przyznaje, że dokonało zakupów online choć raz w życiu, a 60 proc. kupuje tylko w polskich e-sklepach. Na zagranicznych stronach kupuje mniej więcej co 4. internauta.

Tym, co skłania nas do dokonywania e-zakupów, jest możliwość kupowania w każdej chwili, dosłownie 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. 75 proc. zauważa tę zaletę rynku e-commerce. Nieco mniej, bo 72 proc. respondentów, ceni sobie brak konieczności wyjazdu do sklepu, a 68 proc. – nieograniczony czas wyboru. Można zastanawiać się nad dokonaniem zakupu nawet kilka godzin i powrócić do komputera, telefonu lub tabletu wtedy, kiedy jest się już zdecydowanym na zakup.

Wygoda dokonywania e-zakupów

Za e-handlem przemawia wiele kwestii. Polacy wskazali w tegorocznej edycji badania Gemius, że e-sklepy dają coraz większe możliwości wyboru produktów w stosunku do sklepów tradycyjnych. Kupowanie online jest według badanych łatwiejsze, i tańsze. Takich odpowiedzi udzieliło odpowiednio 52 i 44 proc. internautów.

Przez smartfon czy komputer

Ze statystyk wynika, że zakupów online najczęściej dokonujemy za pośrednictwem laptopa – robi tak 72 proc. kupujących. Na kolejnych miejscach zestawienia znalazły się takie urządzenia jak:

  •  smartfon – 61 proc.,
  •  komputer stacjonarny – 54 proc.,
  •  tablet – 27 proc.,
  •  czytnik e-booków – 3 proc.

Ułatwieniem przy dokonywaniu wygodnych zakupów online jest korzystanie z szybkiego internetu. W znacznej części Polski korzystać można z internetu światłowodowego, który zapewnia szybki transfer plików. Strony sklepów WWW ładują się więc natychmiastowo, a cały proces zakupowy przebiega w sposób niezakłócony. Internet światłowodowy zapewnia w Polsce m.in. firma UPC.

Co przeszkadza w rozwoju rynku e-commerce?

Statystyki rynku e-commerce w Polsce mogłyby być jeszcze lepsze, gdyby nie istniejące bariery dotyczące e-handlu. Wiele firm zdaje sobie sprawę z tego, że uruchomienie elektronicznej sprzedaży pozwoliłoby zdobyć więcej klientów, a także zatrzymać i zadowolić obecnych. Jednak nie udało się im w pełni wdrożyć strategii e-commerce do swojej działalności. Takie wnioski płyną z globalnego badania DHL Supply Chain. W badaniu ankietowym wzięło udział niemal 900 decydentów odpowiedzialnych za zarządzanie logistyką, łańcuchem dostaw oraz za e-commerce.

Okazuje się, że 70 proc. firm B2C oraz 60 proc. firm B2B nadal pracuje nad wdrożeniem pełnej strategii e-commerce, pomimo oceny tego aspektu działalności za bardzo ważny. Raport „Łańcuch dostaw dla e-commerce. Jak sprostać wyzwaniom” pokazał, że w sferze e-commerce wciąż trzeba zmagać się z wieloma barierami. Do najważniejszych z nich zalicza się:

  •    szybko zmieniające się oczekiwania klienta,
  •    szybkość dostaw,
  •    ograniczenia istniejącej infrastruktury.

Klienci mają zmienne oczekiwania, które stale ewoluują, dlatego trzeba się do nich dostosowywać na bieżąco i śledzić, co właściwie się zmienia. Na firmach ciąży presja budowania swojej oferty e-commerce w taki sposób, aby w pełni odpowiadała potrzebom wszystkich obecnych i potencjalnych klientów.


Kopiowanie materiałów dozwolone pod warunkiem podania źródła: zywiec.super-nowa.pl


r e k l a m a

    Wyszukaj w SN

    Ostatnio dodane


    Plany stają się rzeczywistością. Kolej nabiera tempa
    2024-04-19

    Plany stają się rzeczywistością. Kolej nabiera tempa

    Po modernizacji linii pociągi będą kursować regularnie codziennie w kierunkach Krakowa, Ka...

    Izabela Boczarska nowym szefem żywieckiej policji
    2024-04-19

    Izabela Boczarska nowym szefem żywieckiej policji

    Dzisiaj, kadra kierownicza oraz pracownicy cywilni żywieckiej komendy policji, uczestniczy...

    Powiat Żywiecki: Dzisiaj wzmożone działania policji
    2024-04-19

    Powiat Żywiecki: Dzisiaj wzmożone działania policji

    Należy spodziewać się większej niż zazwyczaj liczby patroli i kontroli, podczas których po...

      Popularne Artykuły


      Poszukiwani kandydaci na rodziców zastępczych
      2024-04-18

      Poszukiwani kandydaci na rodziców zastępczych

      Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Żywcu poszukuje kandydatów na rodziny zastępcze dla dz...

      Powiat Żywiecki. Synoptycy wydali ostrzeżenie
      2024-04-16

      Powiat Żywiecki. Synoptycy wydali ostrzeżenie

      Ostrzeżenie IMGW dla Powiatu Żywieckiego

      Żywiec. Zmiana w organizacji ruchu
      2024-04-15

      Żywiec. Zmiana w organizacji ruchu

      Zbliża się zmiana tymczasowej organizacji ruchu na remontowanym odcinku drogi DW 946 w m. ...

      Żywiec Super-Nowa

      ul. Młyńska 69, 43-300 Bielsko-Biała

      :

      :

      : zywiec@super-nowa.pl


        SN - INFORMACJE BIELSKO